HomeASK - Art, Science and Knowledge

About

ASK Centre (Art, Science and Knowledge) has been founded in 2004 at Bocconi University with the aim of carrying out both theoretical and empirical researches and promoting cultural planning and cultural institutions management activities. The Research Centre is focused on activities and sectors significantly characterized by the relationship between arts and economics.       Il Centro ASK (Art, Science and Knowledge) è stato fondato nel 2004 all'interno dell'Università Bocconi con l'obiettivo di condurre ricerca teorica ed applicata in una continua dialettica tra arte, cultura e scienze sociali. Il centro di ricerca approfondisce la conoscenza dei settori artistici e delle industrie culturali attraverso la promozione e lo studio delle politiche culturali, del management delle istituzioni e dell'economia della cultura.

Last update 06 May 2015 - 10:53:30